Med en historisk sponsoravtale i kofferten reiste det norske herrelandslaget til Beijing denne uka for å delta i World Mind Games. Det er første gang Norsk Bridgeforbund har fått til en sponsoravtale direkte knyttet opp mot landslaget. Sponsoren er bilmerket Skoda som forhandles av Møller-konsernet, og landslaget spiller med Skoda på t-skjortene i Beijing.
President Jan Aasen er naturlig nok godt fornøyd med at de har fått en avtale på plass: – Styret er veldig positiv til at vi har fått en avtale med Skoda, og vi er i dialog om et videre samarbeid. Hva dette kan utvikles til, vil tiden vise. Men vi ser positivt på mulighetene og at det kan bidra til ytterligere internasjonal representasjon.
– Vil du si at dere har brutt en barriere med denne historiske avtalen?
– Det er kanskje å ta litt hardt i. Avtalen gjelder for Kina-turen og er på relativt beskjedne 15.000 kroner pluss t-skjorter og noe utstyr. Men vi håper at avtalen åpner for noe langt større på sikt. Og da kan vi for alvor snakke om at en barriere er brutt, sier Jan Aasen. |