Grude og Kippe snøt Kvangraven og Lie for konfekten

Nils Kvangraven og Terje Lie så ut til å gå mot et historisk tredje pargull på rad. Etter en svak start fikk de opp dampen andre dag og passerte de tidligere lederne, Ragnar Davidsen-John Saur og Aud Veseth-Alf Helge Jensen. Selv om det var forholdsvis jevnt i toppen, regnte nok de fleste med at landslagsparet ville klare å holde ledelsen.

Det var imidlertid et annet par, Tor Eivind Grude og Håkon Kippe (avbildet), som viste en enda bedre stayerevne. De scoret jevnt og trutt alle tre dagene, og på tampen av turneringen fikk de en liten luke til resten av feltet. 56,2 % holdt til seier mot 55,6 % for sølvmedaljørene Kvangraven-Lie og 55,4 % for bronsevinnerne Davidsen-Saur.

"Gull-Grude", som bare er 23 år, har hatt en fantastisk sesong. Under Bridgefestivalen vant han gull i NM Junior og NM Mixlag. I august ble det VM-gull for juniorlag - Norges første - og nå altså gull i NM Par. For Kippes del var dette hans tredje parfinaleseier, en uhyre sterk prestasjon i en alder av 33 år.

Annet nytt

Lagfinalen spilles på Storefjell i pinsen

Les artikkel

Fulltegnet Spring Fours i Bristol

Les artikkel

NM for damer og veteraner

Les artikkel

Mott-Smith Trophy til Andresen-Hoftaniska

Les artikkel